Musikhof | Του Γεράσιμου Καραβασίλη [Video]

 

Μια ήσυχη αυλή σπιτιών. Ένα παιδί παίζει με την μπάλα του. Μια χορεύτρια κάνει τις ασκήσεις τις. Δίπλα μια νοικοκυρά κάνει δουλειές στο σπίτι. Ένας άντρας παίρνει ένα μεσημεριανό ύπνο. Προσηλωμένοι σε αυτό που κάνουν απολαμβάνουν την απλότητα της καθημερινότητας. Κι όμως ο κίνδυνος ελλοχεύει σε κάθε γωνία.

Ο Θωμάς Κιάος τονίζει το πόσο εύθραυστος είναι κόσμος στον οποίο ζούμε και μας παρουσιάζει το Musikhof.

 

Πες μας μερικά λόγια για την ταινία.

Το Musikhof γυρίστηκε το Μάιο του 2010 στο Βερολίνο. Ο τίτλος είναι μια δική μου λέξη που σημαίνει μουσική αυλή ή μουσική εσωτερική αυλή. Η ταινία αφηγείται πως οι λεπτομέρειες που δεν προσέχουμε μπορούν να εξελιχθούν σε θρίλερ για τούτο επιλέχθηκαν και τρεις άξονες: Πρώτον ασπρόμαυρο φιλμ για το μέγιστο contrast, δεύτερον αφήγηση χωρίς λόγια μόνο μέσα από ήχους και εικόνες και τρίτον δραματουργική παρουσία και ρόλος της μουσικής που είναι και ο πρωταγωνιστής της ταινίας.

 

 

Από πού εμπνεύστηκες το θέμα της ταινίας;

Πάντα ψάχνω μια ασυνέχεια γύρω από την οποία θα οικονομηθεί μια ιστορία που θα διατηρεί την έντασή της άσχετα αν είναι κωμωδία θρίλερ ή δράμα. Τα σπίτια στο Βερολίνο έχουν όλα σχεδόν εσωτερικές αυλές (Hof) και σκέφτηκα πώς θα μπορούσε μια τέτοια φαινομενικά ήρεμη και ανώδυνη, σχεδόν ειδιλιακή ατμόσφαιρα, να απειληθεί από δικές της απροσεξίες και παραλείψεις, πράγμα που έβλεπα εν γένει στην πολύ καλά οργανωμένη και τακτοποιημένη ατμόσφαιρα της Γερμανίας σε σχέση με αυτό που είχα συνηθίσει στην Αθήνα.

 

 

Μπορεί η τέχνη να αφυπνίσει (όπως αφυπνίζει το πιάνο στη ταινία) τον κόσμο και με ποιό τρόπο;

Άλλοτε ναι και άλλοτε όχι. Κυρίως η τέχνη πέρα από μια θέση που εκφράζει ή μπορεί να της δώσει κανείς, έχει προορισμό όχι να μας κάνει να συμφωνήσουμε ή να διαφωνήσουμε. Αντίθετα έχει προορισμό να μας κάνει να συναισθανθούμε, να μετέχουμε στο συναίσθημά μας και να βρούμε τις αξίες των αισθημάτων που πολλές φορές οι λογικοί υπολογισμοί παραγκωνίζουν. Η μεγαλύτερη συνεισφορά της είναι ακριβώς αυτό. Πως αναδεικνύει έναν συναισθηματικό κόσμο, που αφήνει ένα αξιακό κριτήριο τόσο σημαντικό για την καλώς εννοούμενη προσωπικότητα, πράγμα που βρίσκεται στο βάθος κάθε αφύπνησης.

 

 

Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή που έπρεπε να ανταπεξέλθεις κάνοντας αυτή την ταινία;

Η ταινία είχε προγραμματιστεί να γυριστεί τον Μάιο του 2010 στο Βερολίνο, όπου έμενα τότε έχοντας μόνιμη έδρα μου την Αθήνα. Όντας και ο παραγωγός της ταινίας μαθαίνοντας μερικές βδομάδες πριν πως μπαίνουμε στο μνημόνιο, αποφάσισα να κάνω την ταινία, παρότι το κόστος της, είχε υπολογιστεί την προ μνημονίου εποχή. Έτσι η ταινία κατά ενενηνταπέντε τα εκατό έγινε με μία λήψη, δεν κάναμε δηλαδή πέραν της πρώτης, άλλες λήψεις για να εξοικονομίσουμε φιλμ. Παράλληλα κάναμε εικοσιεπτά σκηνές σε τρεις ημέρες!!

 

 

Έχει προβληθεί σε κινηματογραφικά φεστιβάλ; Τι διακρίσεις έλαβε;

Έχει προβληθεί και βραβευθεί σε Φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

 

 

Τι εξοπλισμό χρησιμοποίησες και πόσο ήταν το κόστος παραγωγής;

Το Musikhof γυρίστηκε σε φιλμ 35mm και κόστισε συνολικά δέκα χιλιάδες ευρώ.

 

 

Ποια είναι η αγαπημένη σου ταινία και γιατί;

Πολλές. Δεν θα μπορούσα να διακρίνω μία. Το καλύτερο είναι και εχθρός του καλού.

 

 

Τι ταινίες σου αρέσει να βλέπεις στον ελεύθερο χρόνο σου;

Ανάλογα. Πάνε χρόνια πάντως από τότε που μπόρεσα να δω blockbuster.

 

Θωμάς Κιάος:

Imdb Profile

Vimeo Chanel

YouTube Chanel

 

 

Gerasimos Karavasilis

Ο Γεράσιμος Καραβασίλης σπούδασε δημοσιογραφία και κατόπιν έκανε Bachelor in Mass Communication and Media Arts/Journalism στο Queen Margaret University. Εργάζεται ως δημοσιογράφος και Social Media Manager στο The Machine Art-Press.

 

Γεράσιμος Καραβασίλης Social Media:

Facebook    Twitter

Pinterest      Linnked In

Subscribe Here :

Name
Email *