«Ποιός ήταν ο κύριος;» | Του Μάριου Κρητικόπουλου

Σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου στο θεατρο Vault.

Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ

Ένα ζευγάρι, η Άννα και ο Δημήτρης. Μια βαλτωμένη σχέση. Κανένας δεν έχει να πει τίποτα ουσιαστικό στον άλλον. Θραύσματα επικοινωνίας μέσα από κοινότοπα θέματα καθημερινότητας. Εσωτερικοί μονόλογοι για μια κοινή ζωή μέσα σε ασυνεννοησία και σιωπή…

Ο ΕΠΙΚΗΔΕΙΟΣ

Ένας μονόλογος που σχολιάζει με καυστικό χιούμορ και σαρκασμό τη ματαιοδοξία και την αγωνία για υστεροφημία.

ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΚΥΡΙΟΣ;

Μετά από μια κηδεία ένας άγνωστος εμφανίζεται στην πενθούσα οικογένεια και ισχυρίζεται πως ήταν στενός φίλος του εκλιπόντα, αποκαλύπτοντας άγνωστες στιγμές της ζωής του.

Πρόκειται για μία παράσταση αποτελούμενη από τρία μονόπρακτα του Ιάκωβου Καμπανέλλη που πραγματεύονται το ένα μετά το άλλο την μοναχικότητα των ηρώων. Μάταιη η αναζήτηση τους για επικοινωνία μέσα σε ένα κόσμο που όπως φαίνεται δεν τους ταιριάζει και πολύ. Η εύστοχη σειρά των ιστοριών με βάση τη θεματική τους (Ο Διάλογος, ο Επικήδειος, Ποιος ηταν ο κύριος), έδωσε στο κοινό μετά στο τέλος της παράστασης μία πλήρη εικόνα του εσωτερικού κόσμου των χαρακτήρων.

Η σκηνοθεσία της Κατερίνας Πολυχρονοπούλου, με απλότητα ανέδειξε τα τρία αυτά μονόπρακτα δείχνοντας τη διαχρονικότητα των κειμένων του συγγραφέα. Επικεντρώθηκε περισσότερο στις ερμηνείες των ηθοποιών της, που με απόλυτο σεβασμό έφεραν εις πέρας τα νοήματα των έργων. Έκανε φανερό το άπλετο χιούμορ που κρύβει στα κείμενα του ο Καμπανέλλης, αλλά και την τραγικότητα των προσώπων που αδυνατούν να βρουν μία σανίδα επικοινωνίας. Η αναζήτηση της προσοχής από τους γύρω ανθρώπους δεν επιτυγχάνεται ποτέ, πράγμα που διαταράσσει τον εσωτερικό τους κόσμο.

Και τα τρία μονόπρακτα έλαβαν χώρα σε ένα σχεδόν άδειο, από σκηνικά, χώρο με ελάχιστες διαφοροποιήσεις κάθε φορά. Μία καρέκλα και ένα-δύο τραπεζάκια αρκούν για μία όμορφη παράσταση. Η γρήγορη ροή συνοδευόμενη από τη γλώσσα που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας, ηχούσε άψογα από τις φωνές των τεσσάρων ηθοποιών. Χωρίς να ξεχωρίζω κανέναν από τα τρία, ιδιαίτερη εντύπωση έδωσε η Βίβιαν Κονταμάρη στο ρόλο του συγγραφέα στον “Επικήδειο”. Ξεδίπλωσε ένα τόσο βαρύ και τραγικό συνάμα, θέμα, με απόλυτη φυσικότητα και χωρίς καμία δυσκολία. Ήταν πραγματικά αποφασισμένη να γράψει η ίδια τον επικήδειο για την κηδεία της, ανυψώνοντας το πρόσωπο της μετά θάνατον. Όσο για το ποιος ήταν ο Κύριος, ο Ιωσήφ Ιωσιφίδης φρόντισε να μας τον περιγράψει ή μαλλον να μας τον ενσαρκώσει με το υπέροχο υποκριτικό του ταλέντο, όπως έκανε άλλωστε και με τον Συριανό σύζυγο.

Σε εκείνη την μιάμιση ώρα περίπου, οι ηθοποιοί χάραξαν στην ελληνική πραγματικότητα του τώρα, την ελληνική πραγματικότητα του κόσμου που έπλαθε ο συγγραφέας στο μυαλό του, μέσα απο πολλές κωμικές και δραματικές στιγμές. Ένας χώρος, ένα καλό καστ και λίγα σκηνικά είναι αρκετά για μία άρτια παράσταση.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου

Εικαστική επιμέλεια: Κατερίνα Καμπανέλλη

Μουσική επιμέλεια: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου

Επιμέλεια κίνησης: Βάσια Αγγελίδου

Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας

Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάριος Παϊτάρης

Φωτογραφίες: Αγγελίνα Παγώνη

ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ (αλφαβητικά)

Ευγενία Αποστόλου

Ιωσήφ Ιωσηφίδης

Βίβιαν Κοντομάρη

Γιάννης Νικολάου

 

Απόφοιτος τους Τμήματος Θεατρικών Σπουδών και φοιτητής της δραματικής σχολής του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν. Μου αρέσει να ασχολούμαι με το θέατρο και ότι άλλο με αφορά στο χώρο των τεχνών. Τραγουδι θες; Χορό θες; Τα κανω και αυτα! Α! Ζωγραφίζω που και που. Κατά τα άλλα, όλα καλά!!!


Link:Μάριος Κρητικόπουλος

test